Használd profin a Google keresőt
Ma Magyarországon ha keresésről van szó, mindenki a Google-re gondol, ez érthető is, mivel az itthoni felhasználók több mint 98%-a ezt használja. Ennek ellenére kevesen bánnak vele igazán profin, ma viszont Te is csatlakozol ehhez az egyre népesedő táborhoz :). Nézzük is:
Pontos kifejezések
Idézőjelekkel szóösszetételekre kereshetünk, így nem választja szét a kereső.
“Online marketing“
Szavak kizárása
Kereshetünk úgy is, hogy bizonyos kifejezéseket kizárunk a keresésből mínusz (kötőjel) segítségével. Itt például a Wikipédiát.
“Online marketing” –wikipédia
Keresés oldalakon
Ha emlékszünk, hogy melyik oldalon olvastuk azt a cikket, amit keresünk, nagyban megkönnyítheti ez a funkció dolgunkat.
Online marketing site:evergreenmarketing.hu
Keresés fájlokban
A Google már régóta képes bizonyos fájltípusokban is keresni, például ppt, pdf, xls.
Online marketing filetype:ppt
Szinonima keresés
A Google találatként hozza ki azt a kifejezést, amit a megadott szó szinonimájaként gondol. Ezt ~ -el jelöljük.
Online ~advertising
Helyettesítő kifejezés
A lekérdezésben a csillag(*) helyén bármilyen szó állhat. Ha idézőjelek között használjuk, akkor a pontos kifejezés változatait használhatja a keresésben, illetve megismételheti ugyanazt a szót egy kifejezésen belül.
Online * wikipédia
Tartomány
Tartományokra is tudunk szűrni “szám..szám” segítségével, de az egyik számot el is hagyhatjuk “..szám” vagy “szám..”
fejhallgató 10000..20000
Vagy kapcsolat
Mindegy, hogy melyik kifejezést, de legalább az egyiket tartalmaznia kell a keresés ereményének
futball vb 2006 OR 2010