Miért van szükségünk Online marketingre?

Marketing megtérülés

Te mi alapján döntesz?

Egyáltalán  miért  van szükségünk  marketingre?

 

Ha bemész egy bevásárlóközpontba és megállsz az üdítők előtt, mi alapján fogsz választani? Nagy valószínűséggel a drágábbat fogod megvenni. Miért? Ha ezt kérdezik nagy eséllyel azt válaszolod, hogy az íze miatt, ami fontosabb mint az ára, pedig ez csak a döntési folyamatod elenyésző részét képezte. A legtöbb ember azonos szempontok alapján dönt, főleg érzelmi indíttatásból. Ez az a pont, ahol megtérülnek a vállalatok reklámba fektetett milliói.

Minden sikeres vállalat mögött komoly marketing, PR gépezet áll, ami azon igyekszik, hogy egy márkát, terméket, szolgáltatást megkedveltessen az emberekkel.
Évtizedekig ugyanazokat a hirdetési csatornákat (tv, rádió, nyomtatott média) használták, viszont nemrég megjelent egy új csatorna, az internet. Ennek hála a kis- és közép vállalkozások is beszállhatnak a vásárlók kegyeiért folyó küzdelembe. Nézzük meg hogyan!

Miben különbözik ez a többitől?

 

Először is abban, hogy a reklámok sokkal nagyobb eséllyel jutnak el azokhoz, akiknek eleve szánják őket. Ez a legáltalánosabb problémán fog segíteni: a kereslet és a kínálat nem tud egymásról. Szemléltetem egy példával:

Van egy különleges, ritka bélyegekkel foglalkozó boltom, valahol a külváros egyik eldugott szegletében. Szeretnék több vásárlót, amit csak reklámozással tudok elérni. A helyi lapban jelentetek meg egy ⅛ oldalas hirdetést (rádió, tv szóba sem jöhet az árából kifolyólag). A hirdetésem jó eséllyel az olvasók 99%-át nem érdekli. Egyszerűen nem foglalkoznak bélyegekkel. Ha ilyen hatékonysággal hirdetek, akkor előbb vagy utóbb (inkább előbb) lehúzhatom a rolót. Hogy ez ne következzen be, inkább váltok.

Létrehozok, egy boltot az interneten. A boltnak meg kell felelnie a Magyarországon hatályos törvényeknek. Ha ezzel megvagyok, elkezdem olyan felületen hirdetni (Google Adwords keresési hálózat), ahol csak azokért a potenciális vásárlókért kell fizetnem, akik rákattintanak hirdetésre és az oldalamon landolnak, szóval a megjelenés ingyenes. Itt is csak 20-200 forintokról van szó kattintásonként. (Ez függ attól, hogy milyen erős a verseny, a bélyegek esetében elég gyenge, így nem fog sokba kerülni. Havonta átlagosan 2400 keresés történik a “magyar bélyeg” kifejezésre.) Ebben az esetben azokat az embereket érem el, akiket érdekelnek a bélyegek és nem csak a kerületemben, hanem egész Magyarországon, vagy akár Európában! Ez csak azon múlik mit álmodunk meg 🙂 A megrendelt bélyegeket naponta egyszer elküldöm postán a számlával. A későbbiekben akár be is zárhatom az üzlethelyiséget, mivel az online kereskedéshez nincs rá szükségem, így megspórolom a bérleti díjat is.

A fenti példa nem foglalja magában a Facebook kampányokat és megjelenést, amivel legalább ekkora sikereket lehet elérni.

Erről majd a második részben írok.