EvmaBlog

Google keresési trükkök

Posted by on 16:49 in EverBlog | 0 comments

Google keresési trükkök

Használd profin a Google keresőt Ma Magyarországon ha keresésről van szó, mindenki a Google-re gondol, ez érthető is, mivel az itthoni felhasználók több mint 98%-a ezt használja. Ennek ellenére kevesen bánnak vele igazán profin, ma viszont Te is csatlakozol ehhez az egyre népesedő táborhoz :). Nézzük is:   Pontos kifejezések Idézőjelekkel szóösszetételekre kereshetünk, így nem választja szét a kereső. “Online marketing“ Itt teszteld   Szavak kizárása Kereshetünk úgy is, hogy bizonyos kifejezéseket kizárunk a keresésből mínusz (kötőjel) segítségével. Itt például a Wikipédiát. “Online marketing” –wikipédia Itt teszteld   Keresés oldalakon Ha emlékszünk, hogy melyik oldalon olvastuk azt a cikket, amit keresünk, nagyban megkönnyítheti ez a funkció dolgunkat. Online marketing site:evergreenmarketing.hu Itt teszteld   Keresés fájlokban A Google már régóta képes bizonyos fájltípusokban is keresni, például ppt, pdf, xls. Online marketing filetype:ppt Itt teszteld   Szinonima keresés A Google találatként hozza ki azt a kifejezést, amit a megadott szó szinonimájaként gondol. Ezt ~ -el jelöljük. Online ~advertising Itt teszteld   Helyettesítő kifejezés A lekérdezésben a csillag(*) helyén bármilyen szó állhat. Ha idézőjelek között használjuk, akkor a pontos kifejezés változatait használhatja a keresésben, illetve megismételheti ugyanazt a szót egy kifejezésen belül. Online * wikipédia Itt teszteld   Tartomány Tartományokra is tudunk szűrni “szám..szám” segítségével, de az egyik számot el is hagyhatjuk “..szám” vagy “szám..” fejhallgató 10000..20000 Itt teszteld   Vagy kapcsolat Mindegy, hogy melyik kifejezést, de legalább az egyiket tartalmaznia kell a keresés ereményének futball vb 2006 OR 2010 Itt teszteld...

read more

Miért van szükségünk Online marketingre?

Posted by on 10:28 in EverBlog | 0 comments

Miért van szükségünk Online marketingre?

Egyáltalán  miért  van szükségünk  marketingre?   Ha bemész egy bevásárlóközpontba és megállsz az üdítők előtt, mi alapján fogsz választani? Nagy valószínűséggel a drágábbat fogod megvenni. Miért? Ha ezt kérdezik nagy eséllyel azt válaszolod, hogy az íze miatt, ami fontosabb mint az ára, pedig ez csak a döntési folyamatod elenyésző részét képezte. A legtöbb ember azonos szempontok alapján dönt, főleg érzelmi indíttatásból. Ez az a pont, ahol megtérülnek a vállalatok reklámba fektetett milliói. Minden sikeres vállalat mögött komoly marketing, PR gépezet áll, ami azon igyekszik, hogy egy márkát, terméket, szolgáltatást megkedveltessen az emberekkel. Évtizedekig ugyanazokat a hirdetési csatornákat (tv, rádió, nyomtatott média) használták, viszont nemrég megjelent egy új csatorna, az internet. Ennek hála a kis- és közép vállalkozások is beszállhatnak a vásárlók kegyeiért folyó küzdelembe. Nézzük meg hogyan! Miben különbözik ez a többitől?   Először is abban, hogy a reklámok sokkal nagyobb eséllyel jutnak el azokhoz, akiknek eleve szánják őket. Ez a legáltalánosabb problémán fog segíteni: a kereslet és a kínálat nem tud egymásról. Szemléltetem egy példával: Van egy különleges, ritka bélyegekkel foglalkozó boltom, valahol a külváros egyik eldugott szegletében. Szeretnék több vásárlót, amit csak reklámozással tudok elérni. A helyi lapban jelentetek meg egy ⅛ oldalas hirdetést (rádió, tv szóba sem jöhet az árából kifolyólag). A hirdetésem jó eséllyel az olvasók 99%-át nem érdekli. Egyszerűen nem foglalkoznak bélyegekkel. Ha ilyen hatékonysággal hirdetek, akkor előbb vagy utóbb (inkább előbb) lehúzhatom a rolót. Hogy ez ne következzen be, inkább váltok. Létrehozok, egy boltot az interneten. A boltnak meg kell felelnie a Magyarországon hatályos törvényeknek. Ha ezzel megvagyok, elkezdem olyan felületen hirdetni (Google Adwords keresési hálózat), ahol csak azokért a potenciális vásárlókért kell fizetnem, akik rákattintanak hirdetésre és az oldalamon landolnak, szóval a megjelenés ingyenes. Itt is csak 20-200 forintokról van szó kattintásonként. (Ez függ attól, hogy milyen erős a verseny, a bélyegek esetében elég gyenge, így nem fog sokba kerülni. Havonta átlagosan 2400 keresés történik a “magyar bélyeg” kifejezésre.) Ebben az esetben azokat az embereket érem el, akiket érdekelnek a bélyegek és nem csak a kerületemben, hanem egész Magyarországon, vagy akár Európában! Ez csak azon múlik mit álmodunk meg 🙂 A megrendelt bélyegeket naponta egyszer elküldöm postán a számlával. A későbbiekben akár be is zárhatom az üzlethelyiséget, mivel az online kereskedéshez nincs rá szükségem, így megspórolom a bérleti díjat is. A fenti példa nem foglalja magában a Facebook kampányokat és megjelenést, amivel legalább ekkora sikereket lehet elérni. Erről majd a második részben...

read more